Τι είναι το Google Adwords και πως μπορεί να με βοηθήσει να αυξήσω τις πωλήσεις μου;
Σκεφτήκαμε να γράψουμε ένα άρθρο που να εξηγεί τι είναι το Google AdWords και πώς μπορεί ένας επιχειρηματίας να το εκμεταλλευθεί για την επιχείρησή του.
“Μήπως είναι πολύ basic;”, αναρωτήθηκε ένας συνάδελφος.
Και η αλήθεια είναι ότι ήδη χιλιάδες επιχειρήσεις από όλο τον κόσμο, χρησιμοποιούν το Google AdWords για να φέρουν περισσότερους επισκέπτες στο ηλεκτρονικό τους κατάστημα και να αυξήσουν τις online πωλήσεις τους.
Υπάρχει όμως και μια αρκετά μεγάλη μερίδα επιχειρηματιών, οι οποίοι δεν έχουν αντιληφθεί πλήρως τα οφέλη που έχει το Google AdWords.
Σε αυτό λοιπόν το άρθρο, πάμε να ρίξουμε λίγο φως στα “άδυτα” του Google AdWords.
Το Google AdWords είναι η διαφημιστική πλατφόρμα της πασίγνωστης μηχανής αναζήτησης. Εδώ μιλάμε για μια παγκόσμια καινοτομία της Google εν έτει 2000, οπότε και ξεκίνησε πιλοτικά τη λειτουργία των διαφημίσεων.
H καινοτομία της Google έγκειται στο γεγονός ότι ο διαφημιζόμενος είχε την δυνατότητα να εμφανίζεται ΜΟΝΟ σε κάθε σχετική αναζήτηση του χρήστη με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες του και να πληρώνει ανά CLICK και όχι για ανά θέαση.
Π.χ. Έστω ότι ο διαφημιζόμενος έχει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που πουλάει παπούτσια. Οι χρήστες που αναζητούν τα σχετικά προϊόντα ψάχνουν στο Google χρησιμοποιώντας λέξεις-κλειδιά (keywords) όπως παπούτσια, antrika papoutsia, γοβες, αθλητικο παπουτσι κλπ.
Ο διαφημιζόμενος λοιπόν επιλέγει όλες εκείνες τις λέξεις κλειδιά που είναι σχετικές με το αντικέιμενό του, γράφει τις σχετικές διαφημίσεις, κάνει όλες τις απαραίτητες ρυθμίσεις και είναι έτοιμος να διαπρέψει στο Google AdWords.
“Γιατί όμως εγώ δεν τα έχω καταφέρει μέχρι τώρα αν είναι τόσο απλά τα πράγματα όπως τα παρουσιάζετε;”, πιθανότατα κάποιος από εσάς αναρωτιέται…
Και ερχόμαστε εδώ να απαντήσουμε ότι παρ’ όλο που το Google AdWords δεν είναι επιστήμη, έχει φτάσει σε σημείο… να είναι. Και εξηγώ αμέσως.
Δέκα χρόνια πριν, όταν κάποιος επιχερηματίας ήθελε να διαφημιστεί στο Google, μπορούσε πολύ εύκολα να το πράξει, καθώς ο ανταγωνισμός ήταν μηδενικός και το κόστος για να βγαίνεις στην πρώτη θέση του Google ήταν επίσης πολύ πολύ μικρό (0.01€ – 0.05€), ακόμα και για τις πιο ανταγωνιστικές λέξεις κλειδιά όπως έπιπλα, κοσμήματα, κατασκευή ιστοσελίδων κτλ.
Επίσης, τότε οι χρήστες, παρόλο που δεν ήταν τόσο εξοικειωμένοι όσο είναι σήμερα με τις online αγορές, ήταν πιο αποφασιστικοί στις αγορές τους. Έτσι, κάθε 100 χρήστες που επισκέπτονταν στοχευμένα ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, ένα 3-4% αγόραζε. Σήμερα το αντίστοιχο νούμερο κυμαίνεται στο 0.5% – 2.0%.
Μέσα σε 10 χρόνια άλλαξαν πολλά. Τα e-shop έγιναν πολλά περισσότερα, οι διαφημιζόμενοι στο AdWords πλήθυναν, με συνέπεια να αυξηθεί κατά πολύ και το μέσο κόστος ανά κλικ. Το Google AdWords, ενώ έγινε πιο δύσκολο για τον απλό χρήστη, ακόμα φέρνει αποτελέσματα σε αυτόν που ξέρει να ξεκλειδώσει τις δυνατότητές του. Υπάρχουν e-shop την στιγμή που μιλάμε, που επενδύουν ακόμα χιλιάδες ευρώ κάθε μήνα στο Google AdWords και καταφέρνουν να τετραπλασιάζουν τον τζίρο τους!
Για να καταφέρουν όμως να το πετύχουν αυτό, όλες οι διαδικασίες που απαιτούνται για την επιτυχία μιας καμπάνιας στο Google AdWords, έχουν ακουλουθηθεί κατά γράμμα.
Για να επιτύχετε λοιπόν στο Google AdWords, χρειάζεται ένας σωστός σχεδιασμός, χάραξη στρατηγικής, in-depth έρευνα για τις σωστές λέξεις κλειδιά που θα χρησιμοποιήσετε, να γράψετε διαφημιστικά μηνύματα που να είναι θελκτικά στο μάτι του χρήστη, να ομαδοποιήσετε σωστά τις λέξεις κλειδιά, να διαχειριστείτε το budget της κάθε καμπάνιας και πολλές πολλές άλλες μικρές, αλλά σημαντικές λεπτομέρειες και διαδικασίες.
Όλες αυτές οι αλλαγές δημιούργησαν την ανάγκη για ύπαρξη εξειδικευμένων και πιστοποιημένων από την Google εταιρείων. Αρκετές εταιρείες στην Ελλάδα, εκτός από το κομμάτι της κατασκευής ιστοσελίδων, αναγκάστηκαν να εντάξουν στις υπηρεσίες τους το setup και την διαχείριση campaigns στο Google AdWords.
Έτσι λοιπόν, για εσάς τον ιδιοκτήτη ενός ηλεκτρονικού καταστήματος, υπάρχουν ουσιαστικά 3 επιλογές:
Η πρώτη επιλογή είναι να το κάνετε μόνοι σας. Η επιλογή αυτή θα σας έρθει φαινομενικά πιο οικονομικά, αλλά στην πράξη, θα σας κοστίσει αρκετά σε χρόνο, ώστε να μάθετε τα βασικά και ύστερα να διαχειρίζεστε τις καμπάνιες, αλλά και σε χρήμα, καθώς είναι εξαιρετικά απίθανο να μπορέσει κάποιος να πετύχει τη μέγιστη απόδοση στην πρώτη του καμπάνια.
Η δεύτερη επιλογή είναι να προσλάβετε έναν εξειδικευμένο υπάλληλο. Αυτή η ανάγκη σίγουρα προκύπτει εφόσον το διαφημιστικό σας budget είναι τόσο ώστε να απαιτεί έναν άνθρωπο full time.
Η τρίτη επιλογή είναι να επιλέξετε μια εγνωσμένης αξίας εταιρεία, η οποία να ασχολείται επαγγελματικά με την διαφήμιση στο Google AdWords. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να διαθέτει την επίσημη πιστοποίηση από την ίδια τη Google καθώς, να έχει ένα αποδεδειγμένο ιστορικό επιτυχιών από προηγούμενους πελάτες και να έχει φέρει άκρως ικανοποιητικά αποτελέσματα.
Οποιαδήποτε και από τις 3 επιλογές διαλέξετε, να είστε σίγουροι ότι επενδύοντας στο Google με σωστό τρόπο, μεσοπρόθεσμα θα βγείτε κερδισμένοι. Είναι πολύ εύκολο να χάσετε χρήματα αν δεν γνωρίζετε τι κάνετε και ύστερα να πείτε αυτό που ακούμε από πολλούς “Δεν δουλεύει το AdWords. Πεταμένα χρήματα”.
Χρειάζεται επιμονή, υπομονή, γνώση, προσπάθεια, αφοσίωση, μεράκι και αγάπη για να πετύχει κάτι. Είναι σαν να κάνω μαθήματα Γαλλικών για 1 εβδομάδα και να παραπονιέμαι ότι δεν μπορώ να μιλήσω τη γλώσσα.
Δείτε λοιπόν το Google AdWords όχι σαν “μηνιαίο έξοδο” αλλά σαν εργαλείο που μπορεί να βοηθήσει την επιχείρησή σας να αυξήσει τις πωλήσεις σας και να ισχυροποιήσει το brand σας προς τα έξω. Δεν είναι τυχαίο ότι εταιρείες κολοσσοί όπως η Amazon, Nike, Adidas, Coca Cola και πολλές άλλες, επενδύουν τεράστια ποσά στην online διαφήμιση.
Εσείς θα μείνετε απ’ έξω;